Thursday, September 4, 2014

Kehidupan.

Assalam,

Selamat malam korang. Buat ape tuh? Mengelamun? Cari idea untuk buat apa untuk hari esok ke? Atau sedang mencari hidayah?

Aku sedang cari tutorial yang aku search semalam. Dah la susah susah nak cari.. Memang belajar balik dari gambar tuh :(


Ok malas.

Sebab tuh sempat lagi update kat sini.



Wahai awak semua,
Macam mana dengan kehidupan anda semua pada hari ini?
Macam mana dengan kehidupan anda semalam?
Sedih?
Duka?
Lara?
Gembira?
Riang?
Kecewa?
Pasrah?
Kusut?


Aku serabut.
Assignment bertimbun.. kot.
Aku sendiri confuse apa yang aku buat hari - hari.
Aku tahu apa yang aku buat, tapi kekadang terpikir,
Apekah yang aku buat ini mampu menuju ke arah apa yang aku impikan?


Semua,
Fikirkan,
Apa tujuan kau hidup dalam dunia yang serba kusut ini.
Yang serba hipokrit mahupun tipu sana sini.
Yang banyak cerita - cerita fantasi dan hits yang mahu dilariskan yang sebenarnya hanya penipuan semata -mata demi kekayaan dunia.
Yang mahu cantik hensem sado tuff itu ini.
Yang pore belagak alim sana sini.


Adakah kau kejar itu semua?


Kau lupakah apa tujuan hidup kau yang sebenarnya?


Kehidupan.


Bagi aku,
Benda yang suci dan murni.
Lagi putih sesuci susu yang tidak tercemar,
Yang seperti bayi yang baru dilahirkan.

Kehidupan.


Sesuatu yang rapuh.



Dan,

Hanya ditangan kau lah,
Penentu kepada kehidupan kau.
Coraknya..
Gayanya..





3 comments:

  1. betul .. kita merancang, Allah tentukan .

    ReplyDelete
  2. hidup xpnh bebas dr mslh. kita yg mnntukn cara kita tangani msalah tu. :)

    ReplyDelete