Monday, October 20, 2014

Detoksifikasi / Detox

Assalam,

Sorry la korangggggg aku spoilkan korang dengan post yang lepassss Huwaaaaaa..
Aku tak berniat pon nak adakan keadaan macam tuh.


Ok relax..
Relax..

Harinih, ada tajuk yang aku nak bagitahu dekat korang. Yup, Detoksifikasi ataupun Detox. Aku rasa, benda nih dah ramai yang tahu sebab akan kelebihan dia pada kita. Aku pon suka me-detoksifikasi-kan diri nih sebab, biasala.. Manusia, kita makan macam - macam dalam satu hari bukan? Dari segi pengambilan air, pengambilan makanan, makanan ape kita ambil? Air apa kita ambil? Ah macam - macam..



Aku ingat lagi, sem lepas group aku ada kena present pasal health and i choose Detoxification. Benda nih best. Serious! Ok, sini sapa yang suka menyah toksik toksik dalam badan dia?





Detoksifikasi aka Detoxification nih memang banyak cara dia, melalui minum teh... Mengurangkan atau tidak ambil makanan tertentu dalam jangka masa tertentu untuk membersihkan saluran dalam perut kita iaitu USUS bagi memastikan nutrisi daripada makanan lebih senang diserap. Bagi seseorang yang TIDAK PERNAH LANGSUNG buat detoksifikasi dekat badan dia, cuba korang bayang kan.. SATU SALURAN LONGKANG YANG TAK PERNAH DICUCI LANGSUNG!




Busuk?

Banyak sisa makanan terlekat?

Yang nih paling norma, Makan supplement bagai tak putih la, tak kurus la, tak tinggi la..





Ha, sebab nih la kenapa apa kita makan, nutrisi tak diserap dengan sepatutnya disebabkan saluran usus kita penuh dengan kotoran - kotoran yang kadang kadang apa kita makan tak dikunyah dengan baik.



So, terdapat banyak cara untuk detox nih. Salah satunya, foot patch, rendam kaki dalam air yang bercharge +ve -ve, Diet Water ( dalam beberapa hari sahaja tapi kalau buat dalam masa 21 hari, ia bersamaan mencuci sepenuhnya colon atau usus)  dan minum teh teh detoks.



Ok, aku ada guna satu brand yang memang keluar punya toksik dalam badan, keluarkan cairan lemak yang sampai kadang - kadang aku fedup dah kenapa asyik nak pergi jamban tapi tak keluar s*it tapi yang keluar cairan kekuningan yang busuk nak mampus. Ok nih memang nak muntah *tak patut tulis*. Tapi disebabkan aku nak share dengan korang, so aku tulis kan juga.. HAHAHHA azab la korang.

Cairan kekuningan yang b*suk tuh ada lemak - lemak yang ada dalam badan dan dalam makanan yang kita ambil. Dan bau dia super b**uk dari s*it korang sendiri.

So teh ape yang aku ambil, Teh Clenx Tea..




Aku dah malas nk tulis berjela - jela.. Next post ok.

3 comments:

  1. Hahahaha. . takpa2 untuk kita semua juga kan .. Dayah kalau makan, main makan ja tak fikir langsung toxic2 dlm badan .. Huhuhuu ..

    ReplyDelete
  2. Talking about detox.. bru jumpa kawan sabtu lalu cerita pasal detox. Pakai lemon juice.. :D nak cuba laaa... Teh Clenex tu ok ke? Saya pena try Teh Orang Kampung. Sama ke effect teh ni dgn Teh Orang Kampung?

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete